Ramowy plan dnia w EduPrzedszkolu
Ramowy plan dnia w grupie 3 - latków
6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Indywidualne rozmowy z dziećmi i z rodzicami. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci - gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, tematyczne. |
8:30 – 9:00 | Ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczno - samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie |
9:30 – 10:00 | Realizacja zadań edukacyjnych. Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. |
10:00 – 10:30 | Zabawy swobodne. Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo - dydaktycznych, czynności organizacyjno - porządkowe. |
10:30 – 12:00 | Spacer, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury). |
12:00 – 12:30 | Obiad |
12.30 – 14:00 | Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej. |
14.00 – 14:45 | Zabawy dowolne, czytanie literatury dziecięcej, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. |
14:45 – 15:00 | Podwieczorek |
15:00 – 17:00 | Praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dowolne. Rozchodzenie się dzieci i rozmowy indywidualne z rodzicami. |
-
Ramowy plan dnia w grupie starszaków
6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy integrujące grupę. |
8:30 – 8:50 | Ćwiczenia poranne. |
8:50 – 9:00 | Czynności samoobsługowe oraz zabiegi higieniczne. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie |
9:30 – 10:45 | Zajęcia organizowane i prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność w różnych sferach rozwojowych wynikające z podstawy programowej. |
10:45 – 11:45 | Wyjście na plac zabaw lub spacer. |
11:45 – 12:30 | Obiad |
12.30 – 13:00 | Odpoczynek – zabawy relaksacyjne. |
13.00 – 14:30 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości m.in. plastycznej, muzycznej czy ruchowej. Zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek |
15:00 – 17:00 | Praca indywidualna z dzieckiem o szczególnych potrzebach i zainteresowaniach, swobodne zabawy. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Rozchodzenie się dzieci i rozmowy indywidualne z rodzicami. |
Plan dnia może ulec zmianom w zależności od potrzeb i humoru dzieci danego dnia.